RANDSTAD-MTC

Randstad Mediation, Training & Coaching

  • Wat we doen
    • Mediation arbeidsconflict
    • Mediation zakelijk conflict
    • Mediation: zo werkt het
    • Informele bemiddeling
    • Personal coaching
  • Onze specialisten
    • Wie we zijn
    • Hoe we werken
    • Missie en Visie
  • Locaties
    • RANDSTAD-MTC Den Haag
    • RANDSTAD-MTC Rotterdam
    • RANDSTAD-MTC Westland
  • Contact
  • Blog
  • English
  • 070 800 23 56

Trusted Conflict Manager

Trusted Conflict Manager

Neem direct contact op voor meer informatie over deze training:

070 - 800 23 56

Waarom? Wat? Voor wie? Wat levert het op?
Waarom?
  • In-house bemiddelen in conflictsituaties
  • Minder externe inhuur
  • TCM kan geavanceerde mediationtechnieken toepassen
  • Rol van HR en leidinggevende blijft ‘vrij’
  • De organisatie laat zien dat het bedrijf investeert in goed werkklimaat

Eén of meer personen die – naast hun eigen werkzaamheden – speciaal aangesteld en opgeleid zijn als aanspreekpunt voor ‘gedoe’ en conflicten binnen uw afdeling of uw organisatie. Dat biedt deze unieke opleiding. Een life-changing opleiding voor de deelnemer; een waardevolle asset in uw organisatie.

Hoe langer een conflict duurt, hoe moeilijker het wordt om het op te lossen. Dat wijst de praktijk uit. Om snel (en dus onnodig) escaleren te voorkómen, speelt een interne Trusted Conflict Manager (TCM) een belangrijke rol. Bij voorkeur is dat niet de eigen leidinggevende of een HR-medewerker. Op die wijze blijven de rollen gescheiden. In de opleiding wordt ook aandacht besteed aan de specifieke rol van de eigen leidinggevende, de HR-medewerker en de vertrouwenspersoon.

RANDSTAD-MTC heeft deze opleiding opgebouwd vanuit de ervaringen van vele bedrijven en organisaties die met conflictsituaties te maken hebben gehad.

Wat?

In deze unieke opleiding worden mensen speciaal opgeleid tot aanspreekpunt bij beginnende of smeulende conflicten binnen het bedrijf of de organisatie. Deze functie van interne Trusted Conflict Manager wordt uitgeoefend naast de eigen functie.

De deelnemer ontwikkelt de essentiële praktische vaardigheden waarover een interne TCM dient te beschikken. Hij of zij leert om in een zo vroeg mogelijk stadium spanningen op de werkvloer te herkennen, te begrijpen en ze aan te pakken. De TCM wordt opgeleid, en met praktijkgevallen getraind, om snel te kunnen zorgen voor de-escalatie bij (dreigende) conflictsituaties binnen het bedrijf.

Aan bod komen:

Blok 1: Conflict op de werkvloer, bronnen en soorten, escalatieladder / conflictfases, conflictstijlen / omgaan met conflicten, verbale en non-verbale reacties, 'feiten of interpretaties?' , gespreksvoering.

Blok 2: Specifieke mediationvaardigheden, het achterhalen van achterliggende belangen en emoties, scheiden van gedrag en persoon, assertief/subassertief/agressief gedrag, omgaan met machtsverschillen en hiërarchie, weerstand omvormen naar kansen, werken met het oplossingsgerichte model.

Blok 3: De eigen interne organisatie, het opstellen van een conflictprotocol, terugkoppeling van praktijkervaringen / persoonlijke leeropdracht, praktijkcasussen: naspelen met trainingsacteur, nabespreking. Evaluatie.

 

Tussen de trainingsdagen door werken de deelnemers opdrachten uit, die in vervolgsessies teruggekoppeld worden. De training wordt gegeven door ervaren gedrags- en communicatietrainers. De veilige leeromgeving is een directe parallel met de dagelijkse werkpraktijk van de deelnemers.

Voor wie?

Deze opleiding is bedoeld voor professionals die zich doelgericht gaan verdiepen in conflicthantering binnen de interne omgeving. Voor iedereen die mediationvaardigheden als goede aanvulling op zijn of haar gereedschapskist wil. Niveau: HBO +

Wat levert het op?

De deelnemers:

  • ontwikkelen een expert-status binnen de organisatie
  • leren gesprekken op neutrale wijze te structureren.
  • kunnen bemiddelen in conflictsituaties, zonder zelf partij te worden.
  • kunnen geavanceerde technieken van conflicthantering toepassen.
  • ontwikkelen gevoel voor -en inzicht in- welk middel het best kan worden ingezet in een bepaalde situatie.
  • kennen externe verwijsmogelijkheden, voor waar dat nodig mocht zijn.
  • zijn in staat intern constructieve feedback te geven als er zaken fout lopen in de organisatie.
  • ontvangen een certificaat dat hen kenmerkt als intern Trusted Conflict Manager (TCM).

Samenvattend:

  • Als bedrijf krijgt u een specialist in huis die een belangrijke rol kan vervullen bij het snel en adequaat in de kiem smoren en hanteren van conflictsituaties.

Neem direct contact op voor meer informatie over deze training:

070 - 800 23 56

Praktische informatie

  • 3 x 2 dagen

  • Inspirerende locatie 

  • Koffie | thee | lekkers | lunch

  • 10 - 12 deelnemers

Uw trainers

RANDSTAD-MTC - Anita Regout 3 - wsq (1)

Anita Regout

RANDSTAD-MTC - Ruud van Dun - wsq2

Ruud van Dun

Waarom bij ons?

RANDSTAD-MTC is dé specialist voor trainingen en opleidingen in het goed omgaan met conflictsituaties op het werk. Wij brengen onze jarenlange expertise in conflictoplossing graag over op anderen. Dat maakt ons uniek. U mag uitgaan van een directe link tussen theorie en praktijk. Zo zien en merken de deelnemers meteen het verschil!

Maatwerk

Onze trainingen zijn in company. Samen met u als opdrachtgever bepalen we het leerdoel van elke training, alsmede het exacte programma.

Contactgegevens

T. 070 – 800 23 56
E. info@randstad-mtc.nl

Laan van Nieuw Oost-Indië 133
2593 BM Den Haag

Volg RANDSTAD-MTC

LinkedIn Randstad-MTC 

Privacy Statement
Cookieverklaring

Aangesloten bij

 

 

© 2025 Randstad-MTC Powered by Hablar - Verover je markt!